lørdag 21. august 2010

Da er jeg i gang!
I denne bloggen, kan dere lese om fritiden min og om jobben min. Kommer sikker til å legge ut en del bilder også.


Av yrke er jeg sikringsleder for tilkomstteknikk. Dette innebærer å utføre arbeid i høyden ved hjelp av tau og klatreteknikker. Vi jobber i et arbeidslag og jeg er ansvarlig for sikkerheten og metode valget til laget. Jeg jobber stortsett offshore på norsk sokkel.

Fritiden min fyller jeg naturlig nok med klatring i alle varianter.
Men også sykling, ski og trening. Friluftsliv er viktig for meg. Ikke bare langturer, men vel så viktig for meg er friluftsliv i hverdagen. Å kunne løpe i skogen eller spenne på seg langrennskiene å suse avgåre. Jeg setter stor pris på å sitte på huk å plukke blåbær eller bade i et tjern. Eller finnes det noe bedere enn å sitte ved et bål en kald høstnatt eller ligge på et varmt svaberg en sommer dag? De nære opplevelsene kan være enorme!
Men jeg skal innrømme at jeg er glad i langturer også. Mange klatreturer til USA og lange ski og fotturer på Svalbard. Og klatring og tur i norske fjell gir også livet mening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar